Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

U nastavku donosimo kratki presjek onoga što ćemo raditi u vrtiću, a cijeli program možete pročitati OVDJE!

Načela našega rada

U ostvarivanju našeg programa držat ćemo se načela:

  • da se djetetu pristupi na način kako bi se osjećalo prihvaćeno, voljeno i zaštićeno
  • da se djetetu omogući iskazivanje svojih sposobnosti i mogućnost afirmacije
  • da se u radu uvažavaju individualne karakteristike i potencijali svakog pojedinog djeteta
  • da se u radu naglašavaju ono po čemu su ljudi slični, a razlikama pristupati kao bogatstvu života – uočavati ih i prihvaćati
  • da su polazišta u radu interesi i doživljaji djece
  • da se djetetova učenja temelje na iskustvu
  • da u radu s djecom polazimo od poznatog prema nepoznatom
  • da djetetu pružimo cjeloviti doživljaj
  • na poticanju svakog djeteta na aktivnost sudjelovanja u rješavanju problema i životu grupe
  • da se djetetu omogući sagledavanje problema s raznih stajališta, mogućnost njegova izbora, vrednovanje osobnog djelovanja i preuzimanje odgovornosti
  • da se u svim situacijama podržava djetetova radoznalost i otvorenost za pitanja i probleme
  • na pohvaljivanju i potkrepljivanju u svakoj prilici kada je to potrebno djetetu
  • na davanju jasnih uputa i postavljanja stabilnih granica između poželjnog i nepoželjnog ponašanja
  • na uključivanju roditelja i šire društvene zajednice

Govor, komunikacija, izražavanje i stvaralaštvo

Razvojne zadaće:

  • razvijati i njegovati komunikaciju bogatu emocionalnim dijalogom i pravilnim govornim modelom
  • potaknuti razvoj aktivnog slušanja i doživljavanja glazbe, glazbom probuditi emocije(radost)
  • razvoj glazbenog pamćenja
  • potaknuti razvoj zanimanja za glazbu
  • poticati razvoj šaranja
  • razvijati zanimanje i osjećaj za likovne materijale
  • rad na podržavanju i poticanju samoinicijativnosti u imenovanju i opisivanju promatranog predmeta, pojava, zbivanja i radnje

Sadržaji i aktivnosti:

  • slušanje pjesmica, zajedničko pjevanje pjesmica i brojalica
  • igre s pjevanjem i u pokretu
  • listanje i gledanje slikovnica, razumijevanje i sažeto opisivanje radnje, postavljanje pitanja
  • slušanje vokalne i instrumentalne glazbe
  • sviranje na instrumentima, igre zvečkama, hodanje u ritmu s udaraljkama
  • crtanje, šaranje po velikim površinama papira
  • crtanje vlastitog lika olovkom
  • modeliranje plastelinom, tijestom,
  • slikanje temperama, flomasterima, pastelama, olovkom
  • igre dramatizacije, prepoznavanja i lociranja zvuka

Spoznajni razvoj

Razvojne zadaće:

  • poticati na istraživanje i upoznavanje predmetima i igračkama u okolini
  • usmjeravati pozornost na konkretne događaje i stvari radi širenja spoznaja
  • razvoj sposobnosti klasifikacije
  • razvoj sposobnosti uočavanja
  • razvoj opažanja vanjskog svijeta
  • podupirati spontano izražavanje stvaralačkih mogućnosti djeteta
  • razvijanje sposobnosti uočavanja veza i odnosa među stvarima i pojavama
  • razvijanje sposobnosti i spremnosti za učenje
  • razvijanje ekološke svijesti

Sadržaji i aktivnosti:

  • baratanje, hvatanje, prevrtanje, bacanje, rastavljanje, sastavljanje, premještanje, trganje, gužvanje različitih neoblikovanih materijala
  • igre tijestom,
  • imenovanje konkretnih situacija i traženja odgovora od djece
  • pomoću istraživačkih aktivnosti (punjenje/pražnjenje posudica) pomoći djeci prepoznavati količinu: puno-prazno, mnogo-malo, jedan-dva-tri, veliko-malo, razlikovanje boja
  • pokrivaljke, umetaljke, spirale,
  • omogućiti taktilne kutije, mirisne vrećice, senzorne kutije…
  • u šetnji, razgledavanju i prirodnim iskustvima imenovati djeci prirodne pojave
  • omogućiti djeci baratanje predmetima i stvarima pomoću sustava za vodu, malog pribora za cvijetnjak, umetanje niza predmeta, kutija, pretakanje voda iz boca, aktivnosti s prirodnim materijalima poput zemlje, pijeska i vode
  • omogućiti djeci iskustvo biljnog i životinjskog svijeta u šetnji, vani u dvorištu koristeći povećala, kantice, vrtlarski pribor

Tjelesni i psihomotorni razvoj

Razvojne zadaće:

  • razvijati cjelokupnu pokretljivost u svim osnovnim i prirodnim oblicima kretanja
  • razvijanje cjelokupne motorike koordinacije
  • razvijati ravnotežu prilikom različitih oblika kretanja
  • razvijati finu motoriku
  • poticati razvoj ritmičkih pokreta
  • poticati i razvijati potrebu za kretanjem

Sadržaj i aktivnosti:

  • aktivnosti hodanja, trčanja, penjanja, provlačenja (tuneli)
  • hodanje uza stube i niz njih uz pomoć odgojitelja
  • mijenjanje smjera hoda, pri nošenju predmeta, čučanj i ustajanje
  • hvatanje lopte na tijelu, bacanje lopte u određenom smjeru, baratanje različitim predmetima
  • hvatanje prstima nasuprot palcu, hvatanje i stavljanje kocke na kocku, odvrtanje i zavrtanje poklopaca
  • obuvanje papuča, nošenje čaše i samostalno pijenje
  • prekoračivanje zapreke na podu, hodanje po dvorištu, skok s povišenog mjesta, poligoni s preprekama itd.
  • šaranje olovkom
  • igre balonima
  • igre malim lopticama

Socioemocinalni razvoj

Razvojne zadaće:

  • razvijati toplu emocionalnu vezu i privrženost odgojitelja i djeteta, pružiti djeci potporu i smanjivati strah
  • motivirati djecu i poticati ih na pozitivan odnos prema spavanju i konzumiraju hrane
  • razvijati pojam o sebi
  • poticati zanimanje za drugu djecu
  • razlikovanje emocija i poticanje razvoja empatije
  • poticati razvoj suradnje
  • poticati djecu na razvoj samostalnosti u brizi za sebe
  • omogućavanje djetetu             potrebne          slobode           vlastite            inicijative,       izbora,    odluke, odgovornosti…
  • razvijati samokontrolu poštivanjem pravila ponašanja u skupini

Sadržaji i aktivnosti:

  • smanjivati strah od odvajanja i od nepoznatih stvari i osoba i omogućavati djeci prijelazne objekte poput pelena, medvjedića, duda i slično
  • čitanje slikovnica o zdravoj prehrani i napitcima
  • igre pred ogledalom, imenovanje dijelova tijela, likovne aktivnosti, verbaliziranje djetetovog osjećaja vlasništva („Tvoje papuče“, „Tvoj medo“)
  • isprobavanje predmeta i igračaka s drugom djecom, razmjena igračaka, igre lutkama, imitativne igre, igre skrivanja
  • emocije verbalizirati djeci uz različite iskustvene aktivnosti, situacije, slikovnice
  • socijalne igre u krugu, igra s pjevanjem
  • pospremanjem igračaka poticati suradnju među djecom
  • naučiti djecu pravilno koristiti se wc-om, izraziti zadovoljstvo kad obave nuždu te poticati na pravilnu higijenu prije i poslije wc- a, obuvanje/ izuvanje papuča, odlaganje stvari na određeno mjesto
  • igra vlakića – „čekam na red“
  • omogućavati samostalnost djeteta u odlučivanju i trajanju određene aktivnosti prema njegovim osobnim potrebama

Alatna traka za pristupačnost