Iz programa rada Dječjeg vrtića Crvenkapica
U nastavku donosimo kratki presjek onoga što ćemo raditi u vrtiću, a cijeli program možete pročitati OVDJE!
Načela našega rada
U ostvarivanju našeg programa držat ćemo se načela:
- da se djetetu pristupi na način kako bi se osjećalo prihvaćeno, voljeno i zaštićeno
- da se djetetu omogući iskazivanje svojih sposobnosti i mogućnost afirmacije
- da se u radu uvažavaju individualne karakteristike i potencijali svakog pojedinog djeteta
- da se u radu naglašavaju ono po čemu su ljudi slični, a razlikama pristupati kao bogatstvu života – uočavati ih i prihvaćati
- da su polazišta u radu interesi i doživljaji djece
- da se djetetova učenja temelje na iskustvu
- da u radu s djecom polazimo od poznatog prema nepoznatom
- da djetetu pružimo cjeloviti doživljaj
- na poticanju svakog djeteta na aktivnost sudjelovanja u rješavanju problema i životu grupe
- da se djetetu omogući sagledavanje problema s raznih stajališta, mogućnost njegova izbora, vrednovanje osobnog djelovanja i preuzimanje odgovornosti
- da se u svim situacijama podržava djetetova radoznalost i otvorenost za pitanja i probleme
- na pohvaljivanju i potkrepljivanju u svakoj prilici kada je to potrebno djetetu
- na davanju jasnih uputa i postavljanja stabilnih granica između poželjnog i nepoželjnog ponašanja
- na uključivanju roditelja i šire društvene zajednice
Govor, komunikacija, izražavanje i stvaralaštvo
Razvojne zadaće:
- razvijati i njegovati komunikaciju bogatu emocionalnim dijalogom i pravilnim govornim modelom
- potaknuti razvoj aktivnog slušanja i doživljavanja glazbe, glazbom probuditi emocije(radost)
- razvoj glazbenog pamćenja
- potaknuti razvoj zanimanja za glazbu
- poticati razvoj šaranja
- razvijati zanimanje i osjećaj za likovne materijale
- rad na podržavanju i poticanju samoinicijativnosti u imenovanju i opisivanju promatranog predmeta, pojava, zbivanja i radnje
Sadržaji i aktivnosti:
- slušanje pjesmica, zajedničko pjevanje pjesmica i brojalica
- igre s pjevanjem i u pokretu
- listanje i gledanje slikovnica, razumijevanje i sažeto opisivanje radnje, postavljanje pitanja
- slušanje vokalne i instrumentalne glazbe
- sviranje na instrumentima, igre zvečkama, hodanje u ritmu s udaraljkama
- crtanje, šaranje po velikim površinama papira
- crtanje vlastitog lika olovkom
- modeliranje plastelinom, tijestom,
- slikanje temperama, flomasterima, pastelama, olovkom
- igre dramatizacije, prepoznavanja i lociranja zvuka
Spoznajni razvoj
Razvojne zadaće:
- poticati na istraživanje i upoznavanje predmetima i igračkama u okolini
- usmjeravati pozornost na konkretne događaje i stvari radi širenja spoznaja
- razvoj sposobnosti klasifikacije
- razvoj sposobnosti uočavanja
- razvoj opažanja vanjskog svijeta
- podupirati spontano izražavanje stvaralačkih mogućnosti djeteta
- razvijanje sposobnosti uočavanja veza i odnosa među stvarima i pojavama
- razvijanje sposobnosti i spremnosti za učenje
- razvijanje ekološke svijesti
Sadržaji i aktivnosti:
- baratanje, hvatanje, prevrtanje, bacanje, rastavljanje, sastavljanje, premještanje, trganje, gužvanje različitih neoblikovanih materijala
- igre tijestom,
- imenovanje konkretnih situacija i traženja odgovora od djece
- pomoću istraživačkih aktivnosti (punjenje/pražnjenje posudica) pomoći djeci prepoznavati količinu: puno-prazno, mnogo-malo, jedan-dva-tri, veliko-malo, razlikovanje boja
- pokrivaljke, umetaljke, spirale,
- omogućiti taktilne kutije, mirisne vrećice, senzorne kutije…
- u šetnji, razgledavanju i prirodnim iskustvima imenovati djeci prirodne pojave
- omogućiti djeci baratanje predmetima i stvarima pomoću sustava za vodu, malog pribora za cvijetnjak, umetanje niza predmeta, kutija, pretakanje voda iz boca, aktivnosti s prirodnim materijalima poput zemlje, pijeska i vode
- omogućiti djeci iskustvo biljnog i životinjskog svijeta u šetnji, vani u dvorištu koristeći povećala, kantice, vrtlarski pribor
Tjelesni i psihomotorni razvoj
Razvojne zadaće:
- razvijati cjelokupnu pokretljivost u svim osnovnim i prirodnim oblicima kretanja
- razvijanje cjelokupne motorike koordinacije
- razvijati ravnotežu prilikom različitih oblika kretanja
- razvijati finu motoriku
- poticati razvoj ritmičkih pokreta
- poticati i razvijati potrebu za kretanjem
Sadržaj i aktivnosti:
- aktivnosti hodanja, trčanja, penjanja, provlačenja (tuneli)
- hodanje uza stube i niz njih uz pomoć odgojitelja
- mijenjanje smjera hoda, pri nošenju predmeta, čučanj i ustajanje
- hvatanje lopte na tijelu, bacanje lopte u određenom smjeru, baratanje različitim predmetima
- hvatanje prstima nasuprot palcu, hvatanje i stavljanje kocke na kocku, odvrtanje i zavrtanje poklopaca
- obuvanje papuča, nošenje čaše i samostalno pijenje
- prekoračivanje zapreke na podu, hodanje po dvorištu, skok s povišenog mjesta, poligoni s preprekama itd.
- šaranje olovkom
- igre balonima
- igre malim lopticama
Socioemocinalni razvoj
Razvojne zadaće:
- razvijati toplu emocionalnu vezu i privrženost odgojitelja i djeteta, pružiti djeci potporu i smanjivati strah
- motivirati djecu i poticati ih na pozitivan odnos prema spavanju i konzumiraju hrane
- razvijati pojam o sebi
- poticati zanimanje za drugu djecu
- razlikovanje emocija i poticanje razvoja empatije
- poticati razvoj suradnje
- poticati djecu na razvoj samostalnosti u brizi za sebe
- omogućavanje djetetu potrebne slobode vlastite inicijative, izbora, odluke, odgovornosti…
- razvijati samokontrolu poštivanjem pravila ponašanja u skupini
Sadržaji i aktivnosti:
- smanjivati strah od odvajanja i od nepoznatih stvari i osoba i omogućavati djeci prijelazne objekte poput pelena, medvjedića, duda i slično
- čitanje slikovnica o zdravoj prehrani i napitcima
- igre pred ogledalom, imenovanje dijelova tijela, likovne aktivnosti, verbaliziranje djetetovog osjećaja vlasništva („Tvoje papuče“, „Tvoj medo“)
- isprobavanje predmeta i igračaka s drugom djecom, razmjena igračaka, igre lutkama, imitativne igre, igre skrivanja
- emocije verbalizirati djeci uz različite iskustvene aktivnosti, situacije, slikovnice
- socijalne igre u krugu, igra s pjevanjem
- pospremanjem igračaka poticati suradnju među djecom
- naučiti djecu pravilno koristiti se wc-om, izraziti zadovoljstvo kad obave nuždu te poticati na pravilnu higijenu prije i poslije wc- a, obuvanje/ izuvanje papuča, odlaganje stvari na određeno mjesto
- igra vlakića – „čekam na red“
- omogućavati samostalnost djeteta u odlučivanju i trajanju određene aktivnosti prema njegovim osobnim potrebama